Inici | L'etapa

L'etapa

Educació Secundària

L’Educació Secundària és una etapa de vital importància per la formació dels adolescents que s’inicia en finalitzar l’Educació Primària. Per aquest motiu, l’atenció individualitzada, l’orientació personal i professional, i la proposta curricular de la nostra escola són fonamentals.

L’ESO és una etapa definitiva per a l’educació de la responsabilitat, el compromís, la consolidació i millora dels coneixements, les habilitats i les destreses adquirides en etapes anteriors. Per això l’atenció individualitzada, l’orientació personal i professional i la proposta curricular optativa són fonamentals.

La nostra filosofia educativa es caracteritza per la presència, l’acompanyament i l’orientació personal i professional dels nostres alumnes. Els tutors prioritzen l’atenció individual cap al nostre alumnat en les tutories individuals i a les famílies, en les tutories familiars. A 1r i 2n d’ESO, cursos en què l’alumnat necessita més acompanyament, els grups de tutoria es divideixen en tres per poder dedicar més temps i recursos a cada alumne.

Els equips de tutors amb la resta de l’Equip Docent acompanyaran l’alumnat en el seu procés d’aprenentatge i de formació personal per aconseguir els seus objectius personals i de l’etapa.

A 3r i 4t d’ESO l’equip de tutors juntament amb el departament d’orientació del col·legi ajuden l’alumnat i les famílies per decidir el següent pas en acabar l’ESO.

Segons el Decret 187/2015, de 25 d'agost, d'ordenació dels ensenyaments de l'Educació Secundària Obligatòria, l’ESO ha de contribuir al desenvolupament de les habilitats i les competències que permetin als alumnes:

  • Assumir amb responsabilitat els seus deures i exercir els seus drets respecte dels altres, entendre el valor del diàleg, de la cooperació, de la solidaritat, del respecte als drets humans com a valors bàsics per a una ciutadania democràtica.
  • Desenvolupar i consolidar hàbits d’estudi, de treball individual i cooperatiu i de disciplina com a base indispensable per a un aprenentatge responsable i eficaç per aconseguir un desenvolupament personal equilibrat.
  • Valorar i respectar la diferència de sexes i la igualtat de drets i oportunitats entre ells. Rebutjar els estereotips que suposin discriminació entre homes i dones.
  • Enfortir les capacitats afectives en tots els àmbits de la personalitat i amb la relació amb els altres, i rebutjar la violència, els prejudicis de qualsevol tipus, els comportaments sexistes i resoldre els conflictes pacíficament
  • Desenvolupar l’esperit emprenedor i la confiança en si mateix, el sentit crític, la iniciativa personal i la capacitat per aprendre a aprendre, planificar, prendre decisions i assumir responsabilitats.
  • Conèixer, valorar i respectar els valors bàsics i la manera de viure de la pròpia cultura i altres cultures en un marc de valors compartits, fomentant l’Educació intercultural, la participació en el teixit associatiu del país, i respectar-ne el patrimoni artístic i cultural.
  • Identificar com a pròpies les característiques històriques, culturals, geogràfiques i socials de la societat catalana, i progressar en el sentiment de pertinença al país.
  • Adquirir unes bones habilitats comunicatives: una expressió i comprensió orals, una expressió escrita i una comprensió lectora correctes en llengua catalana, en llengua castellana i, en el seu cas, en aranès; i consolidar hàbits de lectura i comunicació empàtica, així com el coneixement, la lectura i l’estudi de la literatura.
  • Comprendre i expressar-se de manera apropiada en una o més llengües estrangeres.
  • Desenvolupar habilitats per a l’anàlisi crítica de la informació, en diferents suports, mitjançant instruments digitals i d’altres, per transformar la informació en coneixement propi, i comunicar-lo a través de diferents canals i formats.
  • Comprendre que el coneixement científic és un saber integrat que s’estructura en diverses disciplines, i conèixer i aplicar els mètodes de la ciència per identificar els problemes propis de cada àmbit per a la seva resolució i presa de decisions.
  • Gaudir i respectar la creació artística, comprendre els llenguatges de les diferents manifestacions artístiques i utilitzar diversos mitjans d’expressió i representació.
  • Valorar críticament els hàbits socials relacionats amb la salut, el consum i el medi ambient, i contribuir a la seva conservació i millora.
  • Conèixer i acceptar el funcionament del propi cos i el dels altres, respectar les diferències, afermar els hàbits de salut i incorporar la pràctica de l’activitat física i l’esport a la vida quotidiana per afavorir el desenvolupament personal i social.
  • Conèixer i valorar la dimensió humana de la sexualitat en tota la seva diversitat i preservar el dret a la igualtat i a la no-discriminació per raó d’orientació sexual.
  • Valorar la necessitat de l’ús segur i responsable de les tecnologies digitals, tenint cura de gestionar la pròpia identitat digital i el respecte a la dels altres.

L'Educació Secundària en imatges

Apostem per la programació i la robòtica

Portes Obertes Sant Pere Chanel

Contacta

Ens vols conèixer?

Concertem una visita

CAPTCHA
Aquesta pregunta es fa per comprovar si vostè és o no una persona real i impedir l'enviament automatitzat de missatges brossa.
Imatge CAPTCHA
Introduïu els caràcters que es mostren a la imatge.